Monday, February 04, 2008

sorry - this is my native language only - altavista may serve translation ...


al voorbereidende op veranderingen - een conversatie met Marjolein de Vos:

Plaats een reactie op “Het woord privacy zal verdwijnen”

  1. cees de groot zegt:
    (NB: Deze reactie moet nog worden beoordeeld)

    Geachte mevrouw Vos, beste Marjolein, door het praten over wat er zal verdwijnen zal het ook verdwijnen … als ik waarde hecht aan wat ene Bram Vermeulen ooit beweerde over den drol: “maak mensen erop attent en men gaat er in poeren - eindeloos”.

    Ergo, hoe komen we vanuit het destructieve gremium waar de mens zich beijvert tot een andere richting waar wij ons zouden kunnen leven … . Ik beijver mij wel in die richting vanuit mijn intentie al zijn er weer die zich moeite veroorloven daar een andere klank aan te geven. vandaar ook dit stukje tekst, met iets dat ik bij de ander oproep eens te beluisteren. Nee, ik ga dit niet opfleuren met propogandistische campagnes die mij dan ietwat financieren dit te doen …

    Dus, zou privacy nou gaan over stiekum dingen doen of over in vertrouwen met elkaar omgaan en elkaar die waarde laten van uit een gunnende sfeer?

    Waar doen wij bijvoorbeeld iets stiekum? Hebt u zich deze vraag wel eens gesteld … bijv. in het democratische veld waar wij mee beslissen over wie ons regeert? Toch een er toe doend quantum, zeg maar een collectief veld waar gedachtes zich on/gecoordineerd mengen en tovenaarsleerlingen er hun toverstokje over laten zwaaien met de camera erop gericht, of iets van een woordenvanger - ter gekopieerde verspreiding.

    Tja, wij kiezen stiekum wie onze persoonlijke leider is en verlaten ons op de technische formule van de statistiekmeesters … HBO’ers weetuwel.

    Daar kan het anders en uiteindelijk kan ieder mens zijn persoonlijke coalitie openlijk tonen aan den ander in een vertrouwde sfeer - tenzij hij of zij er uitdrukkelijk geen prijs op zegt te stellen. Maar hoe dit dan vorm krijgt - daar kunnen wij het nog eens over hebben - en dan weet u/jij het ook.

    met vrindelijke groet, cees de groot

No comments: